De beste marketing is beleving. Hoe meer de beleving aansluit op de verwachting of deze zelfs overtreft, des te groter het rendement.

Afgelopen woensdag zag ik de film Sergio Herman: Fucking Perfect. Een documentaire over chef-kok Sergio Herman, die bijna ten onder gaat aan zijn perfectionisme en inzet. Dit alles om de verwachting van een drie-sterren restaurant jaar in jaar uit waar te kunnen blijven maken. Voor de happy few die het zich konden veroorloven was het dineren in Oud Sluis een ware beleving die veelal alle verwachtingen overtrof. Een kniesoor die zich stoorde aan het feit dat je een jaar van te voren moest reserveren. Ondanks de vermoeidheid die in de documentaire van Herman afstraalt, blijft hij doorgaan om de verwachtingen waar te maken. Het is juist díe gedrevenheid die leidt tot een fucking perfecte beleving.

Kasteel De Vanenburg in Putten bij Ermelo is een authentiek landgoed uit de zeventiende eeuw en biedt alle mogelijkheden voor zakelijke bijeenkomsten in stijl en rust, aldus de website. En dat, beste lezer, schept verwachtingen.

Ondanks dat bijna alles aan de verwachtingen voldeed, staat bovenstaand beeld gebrandmerkt in mijn geheugen. En hoewel ik absoluut niet wil stoken is dit natuurlijk Fucking Brandhout!

 

Natuurlijk
Graaicultuur